Skip Navigation Links    

.راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد مرحله تکمیل ظرفیت ، سال 1396
واحد پذیرش
.پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سال 96
واحد پذیرش
.قابل توجه دانشجویان ورودی جدید مقطع کارشناسی ارشد - ترم اول
واحد آموزش
.راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ناپیوسته ( کاردانی به کارشناسی ) سال 1396
واحد پذیرش
.امیر ( بابک ) بایرامی،دانشجوی کارشناسی ارشد گرافیک دانشگاه مارلیک، برگزیده چهارسالانه پوستر باردیو اسلواکی شد
روابط عمومی
.تلفن تماس و آدرس دانشگاه
روابط عمومی
.راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی پیوسته سال 1396
واحد پذیرش
.راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کاردانی پیوسته سال 1396
واحد پذیرش
.راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد ، سال 1396
واحد پذیرش
.زمانبندی انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 97-96 - مهر 96
واحد آموزش
.جدول دروس و شهریه نیمسال اول سال تحصیلی 97-96 - مهر 96
واحد آموزش - واحد مالی
.پذیرش دانشجو در آزمون سراسری سال 1396 با تسهیلات ویژه
واحد پذیرش
.پذیرش دانشجو در سال تحصیلی 97-96 ( مهر 96 ) در کلیه مقاطع تحصیلی
واحد پذیرش
.شروع کلاس های ترم تابستان
واحد آموزش
.زمان ارائه درس طرح گروه معماری با دکتر قنبری
واحد آموزش
.انتخاب واحد نیمسال تابستان 96
واحد آموزش
.ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد سال 96
واحد ثبت نام
.زمانبندی انتخاب واحد با تاخیر و حذف و اضافه
واحد آموزش
.زمانبندی انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی 96-95
واحد آموزش
.زمان برگزاری امتحانات لغو شده روز سه شنبه 21 دی
واحد آموزش
 
جلسه هم اندیشی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان
تاریخ خبر : سه شنبه 1 تیر  

متن خبر :

جلسه هم اندیشی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، جلسه هم اندیشی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان به منظور بررسی راه های ارتقای علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی استان مازندران در روز دوشنبه به تاریخ 31 / 3 / 95 در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه مازندران برگزار شد.

       دکتر سیدخلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران در ابتدای این جلسه با اشاره به این که دانشگاه مازندران به عنوان ناظر در استان، نقش جمع بندی دیدگاه ها و نظرات را برای ارایه به وزارت علوم برعهده دارد، گفت: استان مازندران از شاخص های موجود دارای مسایل و مشکلات متعددی است که به عنوان نمونه می توان در بخش شاخص توسعه، به تعداد بسیار زیاد مراکز آموزش عالی در سطح استان اشاره کرد.

       رییس دانشگاه مازندران سپس به موضوع آمایش آموزش عالی در کشور اشاره کرد و افزود: این مهم به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده و احتمالا تا پایان سال جاری، اجرایی خواهد شد و تمام مراکز آموزش عالی و حتی رشته های تحصیلی را نیز شامل خواهد شد.

       دکتر میرنیا در ادامه سخنانش با طرح این سئوال که: " آیا موسساتی که فعالیت دارند خودشان را با شاخص های آموزش عالی مطابقت داده اند؟"، مهم ترین شاخص های مورد تاکید وزارت علوم جهت ادامه فعالیت مراکز آموزش عالی را: داشتن رییس تمام وقت، دارا بودن هیات امنا و داشتن فضای آموزشی ذکر کرد.

       رییس دانشگاه منتخب استان خاطرنشان کرد: رشد و توسعه هر یک از موسسات آموزش عالی استان، رشد و توسعه ما محسوب شده و احدی نمی خواهد و نمی تواند مانع از فعالیت هیچ موسسه ای گردد. تلاش کنیم شاخص های مورد نظر وزارت علوم را کسب نموده و با یکدیگر رقابت سازنده و مثبتی را ایجاد کرده تا همگی به اتفاق هم و با کمک یکدیگر توسعه یابیم و از این وضعیت نه چندان خوب خارج شویم.

       دکتر میرنیا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عدم توجه و نظارت مطلوب مراکز آموزش عالی در گذشته گفت: اگر دیگران به وظیفه خود عمل نکردند نافی این نیست که ما به وظیفه خود عمل نکنیم و ما سعی خواهیم کرد تا نقش نظارت را که از سوی وزارتخانه برعهده دانشگاه مازندران گذاشته شده را به نحو مطلوب انجام دهیم.

       رییس دانشگاه مازندران در پایان سخنانش با اشاره به اینکه سالیان درازی است در آموزش عالی کشور اتفاقاتی افتاده است و دیدگاهی در این خصوص عمل می شود که دوست دار انقلاب اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: به همین خاطر سطح علمی کشور به طور کلی کاهش یافته که این مهم بدرستی از دغدغه های مقام معظم رهبری نیز است و می بایست در این خصوص موشکافی شود.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر علی اکبر باقری خلیلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در جلسه هم اندیشی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان که به منظور بررسی راه های ارتقای علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی استان به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور دعوت شدگان در این جلسه، اظهار امیدواری کرد که این نشست در سطوح مختلف روسا و معاونان نیز تشکیل و تداوم یابد.

       معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر برگزاری دوره های توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، از برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه کارشناسان در جهت تقویت مباحث آموزشی و مقررات خبر دادند.

       دکتر علی اکبر باقری خلیلی سپس به ضعف های مشاهده شده در بخش های مختلف آموزشی در برخی از مراکز آموزش عالی اشاره کرد و افزود: لازم است که مؤسسات فرمت واحدی را تهیه کرده و برای دانش آموختگی استفاده نمایند تا در فرایند دانش آموختگی در دانشگاه منتخب دچار مشکل نشوند.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر ابراهیم صالحی عمران معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه در جلسه هم اندیشی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان که به منظور بررسی راه های ارتقای علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی استان به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد، آموزش عالی را در سه مرحله ی گذشته، حال و آینده مورد بررسی قرار داد و افزود: دانشگاه های کشور در سال 1357 با تعداد 180 هزار دانشجو آغاز به کار کرد.

        معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران، تقاضای اجتماعی برای آموزش عالی و نیاز به نیروی انسانی متخصص را در اوایل انقلاب بسیار زیاد عنوان کرد و افزود: شرایط آن زمان موجب گردید که مسئولان وقت، سیاست رشد کمی آموزش عالی را مدنظر قرار دهند و با آن نگاه، آموزش عالی ما در بخش های دولتی، خصوصی و غیرانتفاعی توسعه پیدا کرد.

       دکتر صالحی عمران با اشاره به توسعه کمی در طی 37 سالی که از عمر انقلاب اسلامی در کشور می گذرد، به تعداد 4 میلیون و 800 هزار دانشجو و حدود 3 هزار مرکز آموزش عالی کشور در حال حاضر اذعان کرد و گفت: همراه با این رشد کمی، سیاست گذاران آموزش عالی کشور متوجه شدند که معضلاتی هم در خصوص مباحث اشتغال دانش آموختگان و کیفیت آموزش عالی ایجاد شده که نیازهای واقعی جامعه را پاسخگو نبوده و بدین منظور سیاست های گذشته بخصوص در طی سال های اخیر تغییر یافته و اکنون دیگر رشد کمی آموزش عالی مدنظر مسئولان و سیاست گذاران نیست.

       معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنانش، آمایش آموزش عالی را از مباحث مهم آموزش کشور برشمرد و گفت: هدفمندسازی آموزش عالی یکی از مهم ترین اهداف آمایش آموزش عالی است که می بایست از عرضه محوری به تقاضامحوری تبدیل شده و نیازهای اجتماعی، اشتغال و کیفیت آموزش را در این راستا تامین نماید.

       دکتر صالحی عمران در ادامه سخنانش با اعلام این خبر که بزودی از طرف وزارت علوم، رتبه بندی دانشگاه ها اعلام خواهد شد، خطاب به روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شرکت کننده در نشست خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین سیاست ها در راستای هدفمندسازی آموزش عالی، بحث سطح بندی و رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است و چنانچه نگران موسسات خود هستید حتما بحث رتبه بندی را جدی بگیرید.

       معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران در پایان سخنانش ضمن تاکید بر اجرای سیاست نظارت و ارزشیابی، بیان کرد: استان مازندران از این قابلیت برخوردار است که از لحاظ پرورش و توسعه نیروهای انسانی در تمام بخش های پژوهشی و آموزشی به عنوان یک قطب تلقی شود. باید همه کمک کنیم که به این جایگاه دست یابیم.



پایان خبر
واحد صادر کننده : روابط عمومی
   
   
 مازندران - نوشهر - خیابان
 شهید عمادالدین کریمی
 بن بست پاسارگاد
 کد پستی :

 46678-54651 
 تلفن :
 01152126518
 فکس :
 01913229726
 پست الکترونیک :
 info@marlik.ac.ir
Skip Navigation Links